Perubahan arah

news (1)

Atribut SPC yang didokumentasikan dengan baik - terutamanya kualiti kalis airnya - adalah titik penjualan utama bagi RSA. Yang ditunjukkan ialah Axiscor's Pro12.

Segmen LVT, pertumbuhan pesat yang kuat, menyaksikan beberapa perubahan besar berlaku pada tahun 2019. Dari penurunan klik fleksibel hingga lonjakan teras tegar dan SPC dan kanibalisasi submenu WPC, LVT didorong oleh beberapa faktor baru. 

"SPC adalah kategori yang paling cepat berkembang kerana estetika yang hebat, sifat kalis air, ketahanan hentaman, kestabilan dimensi dan nilai keseluruhan," kata Ana Torrence, pengurus kategori permukaan keras, Engineered Floors. "Atribut-atribut ini, ditambah dengan kemudahan pemasangan, telah mempercepat pertumbuhan populariti kategori ini pada masa di mana pemasang yang memenuhi syarat kekurangan."

Pemerhati industri bersetuju, SPC terutama mengambil bahagian dari segmen lain kerana sifat prestasinya. "Tiga besar adalah kestabilan dimensi, telegraf dan suhu," kata Jeff Francis, pengarah kategori berdaya tahan, bahagian kediaman, Shaw Industries. "Dan ini terus berlanjut. Kami tidak menganggap SPC selesai — kami masih dalam kitaran pertumbuhan sebelum kami mencapai kitaran hidup dan mulai memuncak. Saya tidak melihatnya berubah sehingga satu lagi inovasi besar muncul."

FCNews penyelidikan menunjukkan bahawa dalam satu tahun subsegmen meningkat dua kali ganda dari segi jumlah dan lebih dari dua kali ganda dari segi dolar. Menurut penyelidikan, subseksyen tersebut menyumbang 37.1% pasaran LVT dari segi dolar kediaman atau $ 1.126 bilion, dibandingkan dengan $ 490 juta pada tahun 2018. Dari segi jumlah kediaman, SPC menyumbang 33.4% pasaran LVT atau 667.5 juta kaki persegi, berbanding 335.5 juta kaki persegi pada tahun 2018.

Jangkaan SPC pada rakan WPC-nya jelas dalam jumlahnya. FCNews penyelidikan menunjukkan WPC merosot 17.4% dari segi dolar kepada $ 929 juta pada tahun 2019, berbanding $ 1.125 bilion pada tahun 2018. Dari segi jumlah, WPC menurun 16% menjadi 429 juta kaki persegi pada tahun 2019, berbanding 511 juta kaki persegi pada tahun 2018.

"Sedikit dan tidak ada [ketahanan] pelaburan adalah untuk meningkatkan kapasitas WPC tambahan," kata Ed Sanchez, naib presiden pengurusan produk, Mohawk Industries. "Di peringkat global, saya rasa anda akan melihat orang melihat peralihan pembuatannya dari WPC ke SPC. Sangat sedikit pengenalan SKU baru yang dilakukan di ruang ini telah berada di WPC. Itulah trend yang akan berterusan sehingga kita melihat inovasi seterusnya."

Semasa membandingkan WPC vs SPC, Kurt Denman, ketua pegawai pemasaran, Congoleum, berkata, "Anda menjual hampir tidak ada atribut prestasi dari WPC ke SPC, tetapi anda mendapatkannya pada titik harga yang jauh lebih baik. Oleh itu, kami fikir ia masih akan berterusan menjadi kategori yang semakin meningkat, dan akan memindahkan semua WPC ke SPC. "

Mohawk's Sanchez menjelaskan bahawa ciri prestasi WPC vs SPC menjadi perhatian banyak pengguna yang memulakan kitaran bergerak lima hingga enam tahun pada tahun 2019. "Mereka melihat bahawa WPC, walaupun ia cantik, tidak memiliki ketahanan yang sama dengan SPC baru, "jelasnya. "Oleh itu, anda melihat banyak data kembali dari pengguna yang - setelah bergerak di peti sejuk dan sofa berat - melihat penyok. Itu mewujudkan kesedaran yang meningkat, dan SPC memberikan anda semua manfaat [dari WPC] dan menyelesaikan beberapa isu-isu ini. "


Masa pengeposan: 28 Dis-2020